luni, 20 iulie 2009

Despre asteptari I

Acest articol l-am trimis prin newsletter-ul HRD acum două săptămâni. Continuarea lui şi răspunsurile la întrebările primite sunt pe blog sau urmează să fie.


DESPRE AŞTEPTĂRI

Un doctor din SUA, expert în problematica stresului, a fost întrebat odată cum poate un om să elimine stresul din viaţa sa. Răspunsul doctorului a fost dezarmant de simplu: „Nu vă creaţi aşteptări!”. Adică să trăim fără a aştepta să se întâmple ceva.

Mă uit la relaţiile umane pentru că sunt fascinat în ultima vreme de asta (am o provocare majoră în viaţa mea şi mă interesează să aflu cum o gestionez). Avem o încrengătură de relaţii umane, dar încrengătura de aşteptări pe care le avem faţă de ceilalţi este şi mai mare. Relaţiile nu se mai desfăşoară în funcţie de cine suntem noi şi cine sunt ceilalţi, ci în funcţie de aşteptările pe care le avem faţă de noi şi faţă de ceilalţi. Aşa am fost învăţaţi de mici, dar asta nu înseamnă că nu putem schimba lucrurile.

Aşadar, lasă aşteptările deoparte. Învaţă să iei lucrurile aşa cum sunt. Cum îţi dai seama că faci asta? În momentul în care, orice se întâmplă, adică orice rezultat obţii din acţiune tale şi relaţionarea cu ceilalţi, consideri că e bine. Zen? Da! Ciudat? Cu siguranţă! Exact aşa cum unui practicant zen i se pare ciudat modul în care ne comportăm noi.

Vrei să faci asta? Nu ştii cum? Întreabă-mă şi dacă sunt mai mulţi interesaţi deschidem o serie de articole pe tema asta. Ştiu câteva tehnici extraordinare care te fac să vezi lucrurile cu alţi ochi. Bineînţeles că nu trebuie să mă crezi pe cuvânt! De ce ai face-o? Poate nici nu m-ai văzut vreodată. Mă ştii doar din articole.

Doar scrie-mi dacă eşti interesat de acest subiect şi vedem mai departe cum facem.

Romeo

romeo@hrd.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu